Verzenden & retourneren

Verzenden of afhalen

U kunt uw fiets en andere artikelen laten verzenden of zelf ophalen in één van onze winkels.

Voor verzenden betaalt u €6,95 bij bestellingen tot €100. Bestellingen boven de €100 worden gratis verzonden, behalve bij fietsen van Altec. Hier zijn de verzendkosten €15 voor. Bezorgen in een ander land brengt andere kosten met zich mee, bekijk de actuele verzendkosten hier. Indien u op één van de schiereilanden van Nederland woont, worden pas na het bestellen extra kosten in rekening gebracht. Dit bedrag kan oplopen tot €35 voor rijklare fietsen.

Voor 14.00 besteld morgen in huis
Voor alle volgende merken: Altec, Static, Volare, Umit geldt vandaag voor 14.00 besteld, is morgen in huis. Alleen van toepassing bij fietsen in doos en niet op vrijdag. Het kan altijd voorkomen dat een fiets vertraging oploopt, u ontvangt hierover zo spoedig mogelijk bericht. Cortina, Gazelle, Victoria, Alpina en Qwic hebben een levertijd van ongeveer 5 werkdagen.

Zaterdaglevering
Het is bij ons niet mogelijk om alle fietsen op zaterdag te laten leveren. Alleen voor de fietsen van Altec en Volare is dit mogelijk. U dient dan dit product in uw winkelwagen te plaatsen om de extra kosten (€5) te betalen. Let op dat u op vrijdag voor 11.00 dient te bestellen.

Verzenden in doos of rijklaar
Wij bieden twee opties voor het verzenden van de fiets: U monteert zelf de fiets af of u laat hem rijklaar bezorgen. Bij de eerstgenoemde optie spreken we over ‘leveren in doos (85% rijklaar)’. Er zijn verschillende onderdelen die u dan zelf dient te monteren, zoals het zadel, voorwiel, stuur, remmen, jasbeschermer en ook andere onderdelen. U ontvangt te allen tijden een handleiding en video.

Bij rijklare fietsen worden de trappers niet gemonteerd om transportschade te beperken. Let op dat er bij het monteren een rechter en linker pedaal is. Als u deze omdraait, wordt er onherstelbare schade aan de trapas veroorzaakt.

Van fietsen in doos ontvangt u een track en trace code via de mail. Hiermee kunt u de zending volgen. Wij hebben geen invloed op de bezorgtijd van uw fiets. Rijklare fietsen worden per koerier bij u thuis bezorgd en zijn er geen track en trace codes beschikbaar. U ontvangt wel bericht over de bezorg dag en de chauffeur heeft uw nummer om eventueel contact op te kunnen nemen.

Rijklaar of in doos per merk
De volgende merken fietsen worden altijd in doos geleverd: Static, Volare
De volgende merken fietsen worden altijd rijklaar geleverd: Cortina, Gazelle, Alpina, Victoria, Qwic.
De volgende merken fietsen kunt u zelf kiezen wat u wenst: Altec, Umit

Accessoires
Vrijwel alles accessoires kunt u binnen twee werkdagen thuis verwachten, mits anders aangegeven.

Fiets of accessoire beschadigd ontvangen
Mocht het onverhoopt voorkomen dat u uw artikelen beschadigd of incompleet heeft ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. U versnelt het proces door direct foto’s mee te sturen van de schade of locatie waar u onderdelen mist. Gelieve binnen 14 dagen na ontvangst contact opnemen. Op iedere fiets zit 1 jaar garantie en worden klachten behandeld door de leverancier. Zelf gemaakte schade door de klant is niet voor rekening van Ado Bike of de leverancier.

Verzending DHL

Ado Bike doet zijn best om alle fietsen op tijd en zo snel mogelijk bij u af te leveren. Helaas wil het nog wel eens voorkomen dat er vertraging wordt opgelopen bij DHL. Hier kunnen wij dan ook niks aan doen en kunnen wij niet voor verantwoordelijk worden gesteld.

Weigeren van pakket

Mocht u om welke reden dan ook het pakket aan de deur weigeren, dan komt het artikel terug naar ons. Wij zullen u de reden vragen van weigering en geven u de keuze of u het artikel alsnog wenst te ontvangen. Hieraan zitten kosten verbonden om opnieuw te verzenden, maar ook de weigering wordt aan u als klant doorberekend. Dit kan oplopen tot 30,-

Retour

Lees hier meer over de retourprocedure en hoe het in zijn werk gaat als u een artikel wenst te ruilen.