Verzenden & retourneren

1. Verzendingen
Fietsen in doos boven de 100 euro worden gratis thuis bezorgd in Nederland. 
Bij bestellingen in Nederland onder de 100 euro, wordt er €6,95 euro verzendkosten in rekening gebracht. Bezorgen naar landen buiten Nederland is ook mogelijk alleen zijn de verzendkosten hiervan hoger. Bekijk de actuele verzendkosten hier.


Bij verzendingen worden de fietsen standaard in doos afgeleverd. Deze fietsen zijn voor 85% rijklaar. Sommige delen zoals het stuur, de jasbeschermers, de trappers en het voorwiel dient u er zelf op te monteren. Bekijk al onze montage handleidingen hier.

Ook is het mogelijk om uw fiets rijklaar te laten bezorgen. Dit kunt u bij het 'servicepakket' aangeven. Voor rijklare fietsen wordt 20 euro verzendkosten in rekening gebracht. Naast de verzendkosten worden er ook 'rijklaarkosten' in rekening gebracht. Dit bedrag is afhankelijk van welke fiets u wilt. Het bedrag vindt u onder de tab: ' Servicepakket'.

U kunt ook uw rijklare fietsen (gratis) ophalen in één van onze winkels. 

Let op: Woont u op Texel of een van de andere Nederlandse schiereilanden dan betaalt u hogere verzendkosten. Deze worden na het bestellen pas bij u in rekening gebracht. Voor een rijklare fiets kan dit oplopen tot €35. 

2. Zichttermijn & retourregels
Voor je een bestellingen plaatst geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld.

Controleer alsjeblieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden.

Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het retourneren. Dit geldt ook voor actieartikelen en artikelen uit de opruiming. Je kunt het artikel retourneren:

  • binnen de zichttermijn van 14 dagen
  • als het artikel compleet is
  • in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking.

Sommige artikelen kun je niet retourneren. Het gaat dan om:

  • producten die overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast

Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

3. Retourafspraak
Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel is het volgende van belang

  • Voeg altijd de retourbon bij het pakket.
  • Stuur je meer dan één pakje terug en heb je maar één retourbon, voeg dan bij de andere pakketten een brief met daarop je naam, adres en klantnummer.
  • Bij een 'hangend vervoer'-artikel: bevestig de retourbon stevig aan de plastic beschermhoes.
  • Op artikelen die je retourneert hoef je geen adres te vermelden. De ophaaldienst weet waar de artikelen naartoe moeten. Geef je je pakket af bij DHL dan is vermelden dat het pakket retour moet voldoende zijn (ook als je de originele zak niet meer hebt).

Zelf wegbrengen - DHL Servicepoint
De meeste kleinere artikelen kun je afgeven bij een DHL Servicepoint. Als je tijdens het bestellen de mogelijkheid kreeg de artikelen zelf af te halen, dan kun je de artikelen ook via DHL retourneren. Je hoeft hiervoor van tevoren geen afspraak te maken.

Ben je onverwacht niet thuis wanneer onze ophaaldienst komt? Zij laten een bericht achter met informatie over de vervolgafspraak.

4. Gratis retourneren
Je kunt je bestelling binnen de zichttermijn van 14 dagen gratis retourneren mits je aan de spelregels voldoet. Als je de gehele bestelling retourneert, worden de in rekening gebrachte verzendkosten gecorrigeerd. Behoud je een deel, dan betaal je voor het verzendklaar maken, controleren, transporteren en bezorgen van je bestelling een bijdrage afhankelijk van artikelsoort en -gewicht. Zijn de verzendkosten nog niet afgeboekt na het retourneren van de gehele bestelling, dan gebeurt dit bij het opmaken van je eerstvolgende rekening. De artikelen worden uiterlijk binnen 2 weken na ontvangst in ons magazijn retour verwerkt.

Heb je je bestelling vooraf met iDEAL betaald en is er door het retourneren of annuleren van artikelen een tegoed ontstaan, dan storten wij dit direct terug en staat dit binnen enkele dagen weer op je rekening. Tegoeden, ontstaan door het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit.

5. Ruilen
Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling.

Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.