Veelgestelde vragen

Heeft u vragen die betrekking hebben tot de Ado Bike webshop? Op deze pagina kunt u de antwoorden op veelgestelde vragen vinden. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice via service@adobike.nl en wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden. U ontvangt altijd een reactie binnen twee werkdagen. 


Oriënteren 

Wat moet ik zelf nog monteren als ik mijn fiets 85% afgemonteerd bestel? 

Het verschilt per model in hoeverre deze al is afgemonteerd. Niet iedere fiets heeft namelijk een voordrager, jasbeschermers of versnellingen. Op onze afmontagepagina kunt u zien wat er nog afgemonteerd moet worden bij de fiets die u op het oog heeft.

Is het moeilijk om een 85% afgemonteerde fiets in elkaar te zetten? 

Het is niet moeilijk om zelf de fiets af te monteren. Uit onze ervaring blijkt dat bijna iedereen onze fietsen rijklaar kan maken. U blijft echter wel zelf verantwoordelijk voor een juiste afmontage. 

Waar moet ik op letten als ik een fiets koop? 

Het is belangrijk om te bepalen of u een voorkeur heeft voor een fiets met of zonder versnellingen en handremmen of juist een terugtraprem. Ook is het van belang om de juiste framemaat te berekenen. Anders koopt u misschien een fiets die te groot of klein voor u is. Wij bieden u de mogelijkheid om via dit schema uw framemaat te berekenen. Ten slotte is ook de inchmaat van de wielen belangrijk. 26 inch is voor kinderfietsen en 28 inch is het standaard formaat voor volwassen fietsen. Als u al deze informatie verzameld heeft is het eenvoudiger om de fiets te vinden die bij u past! 

Hoe weet ik welke framemaat geschikt is voor mij? 

Op deze pagina kunt u door middel van de verschillende schema's uw framemaat berekenen. Hier staat precies vermeld welke framemaat bij uw lengte past. De adviezen zijn niet bindend. Ieder persoon heeft namelijk een andere voorkeur voor hoogte. Bedenk dat u in ieder geval altijd het zadel hoger kunt zetten, maar niet lager. 


 

Levering 

Kan ik mijn bestelling volgen (track en trace code)?  

Als u een fiets in doos bij ons bestelt krijgt u in bijna alle gevallen een track en trace code toegestuurd. Bij rijklaar bestelde fietsen ontvangt u nooit een track en trace code, alleen de geplande bezorgdag. U ontvangt de verzendmail, zodra bekend is wanneer en hoe de fiets verzonden wordt. U kunt hier bij DHL kijken in welke tijdvakken zij normaal bij u in de buurt zijn en pakketten bezorgen. Het is echter wel mogelijk dat DHL hier van af wijkt. 

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben? 

De bezorger zal dan een briefje door de brievenbus doen met daarop de nieuwe bezorgdatum. Met de bezorgcode die op hetzelfde briefje vermeld staat kunt u zelf de bezorgdatum veranderen, aangeven dat u het bij de buren wilt laten bezorgen óf dat u het op wilt halen bij een DHL ServicePoint. Voor meer informatie verwijzen we u naar de website van DHLLet op! Als u niet thuis bent tijdens de levering van een rijklare fiets worden er extra kosten gerekend voor een nieuwe bezorgpoging.

Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

Wanneer u niet tevreden bent over een artikel of service dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via service@adobike.nl. Wij beantwoorden uw mail altijd binnen drie werkdagen en komen graag samen tot op een passende oplossing. Per klacht of opmerking is de oplossing verschillend. Een vergoeding is soms een optie, maar niet als u eerst kosten maakt en daarna bij ons wilt declareren. Wij hebben veel mogelijke oplossingen die wij graag met u delen om het probleem eerst op te lossen. 

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. 

Als u op uw bestelling zit te wachten en u heeft deze nog niet ontvangen, is dat uiteraard niet prettig. De vertraging kan verschillende oorzaken hebben, zoals de drukte tijdens de feestdagen bij bezorgdiensten. U kunt altijd contact met ons opnemen indien u twijfels heeft of het artikel al lang binnen had moeten zijn. 

Kan ik mijn bestelling op zaterdag laten bezorgen?

Bij een aantal merken fietsen heeft u de mogelijkheid tot zaterdaglevering, dit zijn: Altec, Umit en Volare. Let er wel op dat de fiets dan uiterlijk op vrijdag om 11.30 besteld en betaald moet zijn en dat u dit product  in uw winkelmand heeft.  


 

Bestelling 

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren? 

U kunt uw bestelling nog wijzigen of annuleren totdat u betaald heeft. Nadat de betaling gelukt is, is dit helaas niet meer mogelijk. Omdat wij bestellingen zo snel mogelijk verwerken is het risico namelijk vrij groot dat wij de fiets al besteld hebben bij onze leverancier(s). Verwacht u dat dit nog niet gebeurd is, bel dan onze klantenservice (010-236 2427). Wij zullen vervolgens bekijken of wij nog iets voor u kunnen betekenen. Wanneer de fiets verzonden is en u wenst alsnog de bestelling te annuleren, komt u automatisch in het retourproces.

Is het mogelijk om telefonisch of via de mail te bestellen? 

Nee, dit is helaas niet mogelijk. De bestelling moet namelijk online betaald worden en kan niet later worden afgerekend. Daarnaast kunnen er telefonisch misverstanden ontstaan, welke wij uiteraard willen voorkomen. 

Ik heb een bestelling geplaatst, waarom heb ik nog geen bevestiging ontvangen? 

Het kan helaas nog wel eens voorkomen dat de bevestiging in uw spam-folder terecht is gekomen. Indien u de bevestiging niet heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. In de bevestigingsmail en opvolgende mails staat belangrijke informatie over (de levering van) uw fiets. 

Mijn bestelling is toch niet naar wens, kan ik deze retourneren of ruilen? 

Binnen 14 dagen na ontvangst van uw product kunt u deze retourneren of ruilen. Er mag dan geen proefrit op de fiets gemaakt zijn. Uitgebreide informatie over retourneren/ruilen kunt u vinden op onze retourpagina.


 

Winkels

Waar zijn de Ado Bike filialen gevestigd? 

Momenteel hebben wij vier aangesloten filialen, te weten: in Den Haag, Rijswijk, Delft en Maassluis. Voor de contactgegevens van onze winkels verwijzen we u naar de winkelpagina.

Kan ik mijn fiets bij Ado Bike laten repareren?

Ja, bij alle vier de Ado Bike filialen kunt u terecht voor reparatie aan uw fiets. In de meeste gevallen is uw fiets zelfs dezelfde dag al klaar! U hoeft geen afspraak te maken en een indicatie van de kosten vindt u hier.  

Zijn alle fietsen die op de website staan ook beschikbaar in de winkel? 

Omdat wij in de webshop groot en divers aanbod hebben, kunnen wij helaas niet alles in de winkel plaatsen. Als u een fiets op het oog heeft en u zich afvraagt of wij deze in de winkel hebben staan, kunt u altijd naar het filiaal bellen. U kunt de telefoonnummers van onze winkels hier vinden. In de winkels zijn er soms ook andere fietsen beschikbaar dan in de webshop. Wij nodigen u graag uit om een keer langs te komen. 


 

Betalen

Op welke manieren kan ik een bestelling betalen?

U heeft in de webshop diverse opties om de betaling te voldoen, dit zijn: iDeal, Afterpay, Paypal en Creditcard. In de laatste stap van het bestelproces kiest u voor één van deze opties en als u verder gaat, komt u automatisch in de beveiligde betaalomgeving. In de winkels kunt u pinnen of contant betalen.

Kan ik via het fietsplan een fiets kopen?

In de winkels is het mogelijk om een fiets aan te schaffen met het tegoed van uw werkgever. Onze medewerkers in de winkel leggen graag uit hoe dit in zijn werk gaat. In de webshop is het helaas niet mogelijk. 

Kan ik via het tegoed op mijn Rotterdampas een fiets kopen?

Nee, helaas is het niet mogelijk om in de webshop noch de winkels een fiets te kopen met het tegoed van de Rotterdampas.