Retourneren

Het kan natuurlijk gebeuren. Je hebt een fiets besteld en ontvangen. De fiets is toch niet helemaal wat je had verwacht of misschien is de fiets toch te groot of te klein. Je hebt dan de mogelijkheid om je fiets binnen 14 dagen na ontvangst en ongebruikt te retourneren. Lees hieronder welke voorwaarden wij stellen aan het retourneren van je fiets.

Om je fiets te retourneren vragen wij om contact met ons op te nemen. Dit kan door ons te bellen of te mailen. Wij zijn telefonisch op werkdagen bereikbaar tussen 09:00 uur en 16:00 uur op 085-0197235 of per e-mail: [email protected]

Fiets in doos

Heb jij een fiets in doos besteld en wil je deze retourneren? De fiets moet op dezelfde wijze geretourneerd worden zoals jij deze hebt ontvangen. Dus gedemonteerd en in de originele verpakking. Vanwege de omvang van het pakket hebben wij alleen de mogelijkheid de verpakte fiets op te laten halen via een Pick Up afspraak met DHL. Graag ontvangen wij een foto van de verpakte fiets alvorens wij een Pick Up afspraak in plannen. Wij kunnen deze afspraak inplannen op een werkdag naar keuze. Er is helaas geen Pick Up afspraak in het weekend mogelijk. DHL haalt de fiets op de afgesproken dag op tussen 08:00 uur en 18:00 uur. Het is helaas niet mogelijk om een tijdvak af te spreken of te ontvangen. 

Let op: De kosten voor het retourneren van een fiets in doos zijn €35,- en voor rekening van de klant. 

Fiets rijklaar 

Heb jij je fiets rijklaar besteld en wil je deze retourneren? De fiets moet op dezelfde wijze geretourneerd worden zoals jij deze hebt ontvangen. In het geval van een rijklare fiets neemt onze partner Post NL bij levering de verpakking van de fiets mee. Wij vragen je om de fiets zo goed als mogelijk op dezelfde wijze te verpakken zoals je deze hebt ontvangen. Vanwege de omvang van het pakket hebben wij alleen de mogelijkheid de verpakte fiets op te laten halen via een Pick Up afspraak met Koeriersdienst Besseling. Graag ontvangen wij een foto van de verpakte fiets alvorens wij een Pick Up afspraak in plannen. Wij kunnen deze afspraak inplannen op een werkdag naar keuze. Er is helaas geen Pick Up afspraak in het weekend mogelijk. Koeriersdienst Besseling haalt de fiets op de afgesproken dag op tussen 08:00 uur en 18:00 uur. Het is helaas niet mogelijk om een tijdvak af te spreken of te ontvangen. Wel is het mogelijk om je telefoonnummer op te geven. De chauffeur belt je dan op de dag van de afspraak 30 minuten voor aankomst op om door te geven dat hij naar je onderweg is. 

Let op: De kosten voor het retourneren van een fiets rijklaar zijn €45,- en voor rekening van de klant. 

Accessoires

Wil je accessoires retourneren? Deze kan je binnen 14 dagen na ontvangst ongebruikt en in originele verpakking retourneren door deze in een afgesloten doos te versturen naar:

Ado Bike 
T.a.v. de retour afdeling
Stadionweg 29 B
3077 AN Rotterdam

Vergeet niet duidelijk je ordernummer, reden van retour en gewenste actie (omruilen, geld terug) te vermelden. 

Let op: De kosten voor het retourneren van accessoires zijn voor rekening van de klant. Bewaar je verzendbewijs goed tot je retour bij ons is verwerkt. 

Verwerking van je retour

Wij doen ons best om vanaf het moment dat de fiets bij ons in het magazijn is ontvangen je retour opdracht binnen 7 werkdagen te verwerken.

Wil jij je fiets omruilen? Dan maken wij een nieuwe order voor je aan.

Heb je ervoor gekozen om je aankoopbedrag terug te ontvangen? Deze ontvang je dan op dezelfde wijze terug als waarop je hebt betaald. Wij halen de retourkosten van het aan jou terug te betalen bedrag af.