Veelgestelde vragen / Contactformulier

Veelgestelde vragen op onze website

Staat uw vraag er niet tussen of wilt u meer informatie ontvangen?

Gebruik dan het formulier op deze pagina

1 Contact
1.1 Hoe kan ik Fietsen4all bereiken?

De Fietsen4all webshop is bereikbaar op werkdagen van 10.00-17.00 op de chat (rechtsonder) en via de mail: [email protected]

Heeft u een vraag over uw bestelling, vermeld dan altijd het bestelnummer in uw mail. 

2 Betalen
2.1 Op welke manieren kan ik een bestelling betalen?

U heeft in de webshop diverse opties om de betaling te voldoen, dit zijn: iDeal, Afterpay, Paypal en Creditcard. In de laatste stap van het bestelproces kiest u voor één van deze opties en als u verder gaat, komt u automatisch in de beveiligde betaalomgeving. Heeft u via Afterpay een artikel aangeschaft, dan bent u daarna zelf verantwoordelijk voor de (terug)betaling aan Afterpay. In de winkels kunt u pinnen of contant betalen.

2.2 Kan ik via het fietsplan een fiets kopen?

Bij onze servicepunten is het mogelijk om een fiets aan te schaffen met het tegoed van uw werkgever. Onze medewerkers in de winkel leggen graag uit hoe dit in zijn werk gaat. In de webshop is het helaas niet mogelijk. 

2.3 Mijn bestelling is geweigerd door Afterpay, wat nu?

Heel vervelend natuurlijk als u een mooie fiets op het oog heeft en de bestelling door Afterpay geweigerd wordt. Hier kunnen wij helaas niets aan doen, maar u zelf wel. U kunt contact opnemen met Afterpay om de reden van weigering te vragen en dit op te lossen. Wordt u alsnog geweigerd, dan kunt u via een van onze andere betaalmethoden de bestelling afrekenen en afronden. 

3 Bestelling
3.1 Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

U kunt uw bestelling nog wijzigen of annuleren totdat u betaald heeft. Nadat de betaling gelukt is, is dit helaas niet meer mogelijk. Omdat wij bestellingen zo snel mogelijk verwerken is het risico namelijk vrij groot dat wij de fiets al besteld hebben bij onze leverancier(s). Neem in ieder geval zo spoedig mogelijk contact met ons op via [email protected] en wij kijken wat we voor u kunnen doen. Indien een wijziging of annulering niet meer mogelijk is, komt u automatisch in het retourproces. 

3.2 Is het mogelijk om telefonisch of via de mail te bestellen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. De bestelling moet namelijk online betaald worden en kan niet later worden afgerekend. Daarnaast kunnen er telefonisch misverstanden ontstaan, welke wij uiteraard willen voorkomen. 

3.3 Ik heb een bestelling geplaatst, waarom heb ik nog geen bevestiging ontvangen?

Het kan helaas nog wel eens voorkomen dat de bevestiging in uw spam-folder terecht is gekomen. Indien u de bevestiging niet heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. In de bevestigingsmail en opvolgende mails staat belangrijke informatie over (de levering van) uw fiets. 

3.4 Mijn bestelling is toch niet naar wens, kan ik deze retourneren of ruilen?

Binnen 14 dagen na ontvangst van uw product kunt u deze retourneren of ruilen. Er mag dan geen proefrit op de fiets gemaakt zijn. Uitgebreide informatie over retourneren/ruilen kunt u vinden op onze retourpagina. Let op: u dient de fiets te retourneren, zoals deze bij u is aangekomen. Onder andere in de originele doos. Bewaar deze dus nog even nadat u de fiets in elkaar heeft gezet

4 Levering
4.1 Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

Wanneer u niet tevreden bent over een artikel of service dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via [email protected] Wij beantwoorden uw mail altijd binnen drie werkdagen en komen graag samen tot op een passende oplossing. Per klacht of opmerking is de oplossing verschillend. Een vergoeding is soms een optie, maar niet als u eerst kosten maakt en daarna bij ons wilt declareren. Wij hebben veel mogelijke oplossingen die wij graag met u delen om het probleem eerst op te lossen. 

4.2 Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen.

Als u op uw bestelling zit te wachten en u heeft deze nog niet ontvangen, is dat uiteraard niet prettig. De vertraging kan verschillende oorzaken hebben, zoals de drukte tijdens de feestdagen bij bezorgdiensten. U kunt altijd contact met ons opnemen indien u twijfels heeft of het artikel al lang binnen had moeten zijn. 

4.3 Kan ik mijn bestelling volgen (track en trace code)?

Als u een fiets in doos bij ons bestelt krijgt u in bijna alle gevallen een track en trace code toegestuurd. Bij rijklaar bestelde fietsen ontvangt u nooit een track en trace code, alleen de geplande bezorgdag. U ontvangt de verzendmail, zodra bekend is wanneer en hoe de fiets verzonden wordt. U kunt hier bij DHL kijken in welke tijdvakken zij normaal bij u in de buurt zijn en pakketten bezorgen. Het is echter wel mogelijk dat DHL hier van af wijkt. 

4.4 Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

De bezorger zal dan een briefje door de brievenbus doen met daarop de nieuwe bezorgdatum. Met de bezorgcode die op hetzelfde briefje vermeld staat kunt u zelf de bezorgdatum veranderen, aangeven dat u het bij de buren wilt laten bezorgen óf dat u het op wilt halen bij een DHL ServicePoint. Voor meer informatie verwijzen we u naar de website van DHL.  Let op! Als u niet thuis bent tijdens de levering van een rijklare fiets worden er extra kosten gerekend voor een nieuwe bezorgpoging.

5 Assortiment
5.1 Wat moet ik zelf nog monteren als ik mijn fiets 85% afgemonteerd bestel?

Het verschilt per model in hoeverre deze al is afgemonteerd. Niet iedere fiets heeft namelijk een voordrager, jasbeschermers of versnellingen. Op onze afmontagepagina kunt u zien wat er nog afgemonteerd moet worden bij de fiets die u op het oog heeft.

5.2 Is het moeilijk om een 85% afgemonteerde fiets in elkaar te zetten?

Het is niet moeilijk om zelf de fiets af te monteren. Uit onze ervaring blijkt dat bijna iedereen onze fietsen rijklaar kan maken. U blijft echter wel zelf verantwoordelijk voor een juiste afmontage. 

5.3 Waar moet ik op letten als ik een fiets koop?

Het is belangrijk om te bepalen of u een voorkeur heeft voor een fiets met of zonder versnellingen en handremmen of juist een terugtraprem. Ook is het van belang om de juiste framemaat te berekenen. Anders koopt u misschien een fiets die te groot of klein voor u is. Wij bieden u de mogelijkheid om via dit schema uw framemaat te berekenen. Ten slotte is ook de inchmaat van de wielen belangrijk. 26 inch is voor kinderfietsen en 28 inch is het standaard formaat voor volwassen fietsen. Als u al deze informatie verzameld heeft is het eenvoudiger om de fiets te vinden die bij u past! 

5.4 Hoe weet ik welke framemaat geschikt is voor mij?

Op deze pagina kunt u door middel van de verschillende schema's uw framemaat berekenen. Hier staat precies vermeld welke framemaat bij uw lengte past. De adviezen zijn niet bindend. Ieder persoon heeft namelijk een andere voorkeur voor hoogte. Bedenk dat u in ieder geval altijd het zadel hoger kunt zetten, maar niet lager. 

6 Overig
6.1 Werken jullie met het fietsenplan?

Wij werken inderdaad met het fietsenplan. Het is bij ons mogelijk om via uw werk een fiets aan te schaffen in één van onze winkels. Dit kan op verschillende manieren. Dit kan onder andere via het Nationale Fietsplan, Bedrijfsfietsen of de WKR regeling, maar ook gewoon onderling met uw werkgever. We zijn erg flexibel. Voor meer informatie kunt u deze pagina bekijken.

6.2 Is het mogelijk mijn fiets te verzekeren?

Het is mogelijk om bij ons een fietsverzekering af te sluiten. We werken met twee betrouwbare partijen: de ANWB en Kingpolis. Het is mogelijk om uw fiets tegen diefstal te verzekeren maar ook tegen schade. Daarnaast kan u ook pechhulp aanvragen. Let er wel op dat uw fiets aan de voorwaarden voor een verzekering voldoet. Vaak heeft dit te maken met het slot wat een ART keurmerk moet hebben. Meer informatie over het verzekeren van uw fiets kunt u hier lezen.

Neem contact op
* Verplichte velden