Retour Procedure

Het kan natuurlijk gebeuren dat de fiets of accessoire niet helemaal is wat je verwachtte. Je kunt je fiets of accessoire gratis retourneren of ruilen binnen 14 dagen na ontvangst van je product.

Garantie

Er zit op alle fietsen één jaar garantie. Wel zullen wij vragen om foto's en eventueel filmpjes om het probleem in kaart te brengen en te kunnen beoordelen of het mankement onder de garantie valt. Zonder foto's of juist beeldmateriaal kunnen wij uw garantie aanvraag helaas niet in behandeling nemen.  

Retourvoorwaarden

Voor bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld. Hieronder valt niet het maken van proefritten met de fiets. Dit wordt gezien als een gebruikte fiets en dan is het niet mogelijk om de fiets te retourneren.

Voor het retourneren van fietsen of accessoires binnen 14 dagen worden geen kosten in rekening gebracht. Wilt u een artikel retour sturen, neem dan contact op met de klantenservice en geef aan waarom u de bestelling wilt retourneren en eventuele foto’s.

Voor retourneren geldt verder:

-       Originele verzendkosten worden afgetrokken van het te crediteren bedrag
-       De fiets dient in de originele doos, eventueel ongemonteerd, retour worden gestuurd. 
-       Schade aan rijklare fietsen opgelopen tijdens transport wordt verhaald op de klant als de fiets niet goed was beschermd
-       Binnen 14 dagen na onvangst van het product
-       Het artikel dient compleet te zijn
-       Het artikel zoveel mogelijk in de originele verpakking teruggestuurd worden
-       U dient foto's te sturen van de ingepakte fiets, voordat wij een retour inplannen
-       Voeg de pakbon/retourbon bij uw bestelling

Als je de gehele bestelling retourneert, worden de in rekening gebrachte verzendkosten gecorrigeerd. Behoud je een deel, dan betaal je voor het verzendklaar maken, controleren, transporteren en bezorgen van je bestelling een bijdrage afhankelijk van artikelsoort en -gewicht. Zijn de verzendkosten nog niet afgeboekt na het retourneren van de gehele bestelling, dan gebeurt dit bij het opmaken van je eerstvolgende rekening. De artikelen worden uiterlijk binnen 2 weken na ontvangst in ons magazijn retour verwerkt.

Een fiets die omgeruild moet worden, omdat de fiets niet in orde is, zal altijd eerst worden opgehaald. Na ontvangst bij ons, Ado Bike, zal de nieuwe fiets pas verzonden worden. Wij hebben geen invloed op de ophaaltijd en bezorgtijd, alleen op de bezorgdag. 

DHL shop

Fietsen kunnen indien gewenst bij u thuis weer worden opgehaald door een aparte koeriersdienst. Ben je onverwacht niet thuis wanneer onze ophaaldienst komt? Zij laten een bericht achter met informatie over de vervolgafspraak. Andere artikelen vragen wij u af te geven bij een DHL shop. U ontvangt hiervoor van ons een retour etiket.

Geld terug

U ontvangt uw geld terug binnen ongeveer vijf werkdagen, nadat de fiets weer bij ons is afgeleverd. Tegoeden, ontstaan door het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit. Te allen tijden storten wij uw geld terug via een bankoverschrijving. Het annuleren van betalingen in Afterpay en Paypal zijn niet mogelijk en blijft u zelf verantwoordelijk voor de betaling aan deze diensten.  

Ruilen

Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling. Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

Klantenservice

Wil je iets ruilen of retourneren? Stuur een e-mail naar naar onze klantenservice, dan kunnen we samen de retour inplannen. Zoals u eerder op deze pagina hebt kunnen lezen, vragen wij u altijd foto's mee te sturen van het product. 

E-mail:        webshop@adobike.nl