Retour Procedure

 

Retourneren en Ruilen 

Wij streven er naar om u altijd een goede fiets te voorzien en deze zo snel mogelijk aan u te leveren. Het kan gebeuren dat de fiets niet naar wens is, of dat u een mankement aan de fiets ontdekt.Voor deze gevallen kunt u het onderstaande serviceformulier gebruiken.

Ruilen/Retour

Wanneer de fiets te klein/groot is, of u bijvoorbeeld de kleur niet mooi vindt, spreken we van een retour op eigen initiatief. Het retour/ruilen van de fiets is dan uiteraard mogelijk, echter bedragen de kosten hiervoor €25. De fiets dient dan compleet in de originele doos, ongemonteerd en samen met het verpakkingsmateriaal retour worden gestuurd. Een rijklare fiets retourneren kost €35 en is alleen in uitzonderlijke gevallen mogelijk. De rijklare fiets dient dan in het originele rolkarton retour te komen. Eventuele ontstane schade tijdens retourneren wordt in mindering gebracht van het terug te storten aankoopbedrag. Voor accessoires zijn de retourkosten €7,50 en vragen wij u dit retourpakket zelf af te geven bij een DHL shop.Tevens mogen de accesoires ook teruggebracht worden in een aangesloten Ado Bike filiaal, te weten in Den Haag, Delft, Rijswijk en Maassluis dan betaalt u geen retourkosten.

Retourneren/ruilen is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de fiets. U ontvangt uw geld terug binnen ongeveer 10 werkdagen, nadat de fiets weer bij ons is afgeleverd. De eventuele retour/ruilkosten worden van het totale bedrag afgehaald. Indien u met iDeal heeft betaald, ontvangt u het geld terug op uw rekening. Als u met Afterpay heeft betaald, dan wordt de betaling vrijgegeven. Fietsen mogen ook teruggebracht worden in een aangesloten Ado Bike filiaal, te weten in Den Haag, Delft, Rijswijk en Maassluis dan betaalt u geen retourkosten.

Voor het ruilen/retourneren van een fiets hebben wij bepaalde informatie van u nodig. Graag ontvangen wij foto’s van de fiets in het originele verpakkingsmateriaal en doos. Ook ontvangen wij graag een foto van de dichte doos met de fiets er in. Deze kunt u bijvoegen in het serviceformulier. Tevens kunt u in de opmerkingen aangeven op welke werkdag u de retour/ruiling in wilt plannen. Mocht u de retour/ruilopdracht na 12:00 indienen, is het helaas niet mogelijk om de volgende werkdag de fiets op te laten halen.  Let er op dat u op de aangegeven dag heel de dag thuis dient te zijn, helaas is hiervan geen tijdsindicatie beschikbaar. De nieuwe fiets zal bij een ruiling worden opgestuurd zodra de oude bij ons terug is.

Schade

Het kan helaas voorkomen dat u een fiets met schade heeft ontvangen. Deze schade kan bijvoorbeeld zijn ontstaan door een fabricagefout of het transport van het pakket. Ziet u dat de fiets schade heeft, laat dit dan zo snel mogelijk aan ons weten via ons serviceformulier, uiterlijk binnen 7 dagen. Maak nog geen gebruik van de fiets. Het is namelijk niet te achterhalen waardoor de schade is ontstaan nadat de fiets in gebruik is geweest. Geef in de opmerkingen van het formulier kort aan wat de beschadigingen/mankementen aan de fiets zijn. Graag ontvangen wij foto’s en eventueel een video waarop de beschadiging duidelijk te zien is. Zonder dit beeldmateriaal kunnen wij u helaas niet optimaal van dienst zijn.

Wij zullen uw klacht binnen 24 uur in behandeling nemen. Omdat wij aan drop shipping doen, kan het zijn dat we niet direct een oplossing hebben, maar eerst in overleg gaan met de betreffende leverancier alvorens we tot een passende oplossing kunnen komen.