Retour Procedure

Het kan natuurlijk gebeuren dat de fiets of accessoire niet helemaal is wat u verwachtte. U kunt uw fiets of accessoire retourneren of ruilen binnen 14 dagen na ontvangst van uw product. Hieronder vindt u de voorwaarden die verbonden zijn aan het retour sturen van een product.

Retourneren

Voor bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in uw bezit is. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld. Hieronder valt niet het maken van (proef)ritten met de fiets. Dit wordt gezien als een gebruikte fiets en dan is het niet mogelijk om de fiets te retourneren. Het retourneren van een niet gebruikte fiets kost €25. Een rijklare fiets retourneren kost €35 en is alleen in uitzonderlijke gevallen mogelijk. 
Nadat de zichttermijn van 14 dagen verstreken is, heeft u nog maximaal 7 dagen om het artikel daadwerkelijk te retourneren. 

Wilt u een artikel retour sturen, neem dan contact op met de klantenservice . We reageren altijd binnen één werkdag en komen binnen een week met een oplossing. 

Aanvullende retourvoorwaarden (fiets)

- De fiets dient in de originele doos, ongemonteerd, retour worden gestuurd
- Een rijklare fiets dient in het originele rolkarton retour te komen
- Eventuele ontstane schade tijdens retourneren wordt in mindering gebracht van het terug te storten aankoopbedrag
- Het artikel dient compleet te zijn
- De artikelen dienen in evenveel of minder pakketten te worden teruggezonden
- U dient foto's te sturen van de ingepakte fiets, voordat wij een retour inplannen

De artikelen worden uiterlijk binnen 2 weken na ontvangst in ons magazijn retour verwerkt.

Een fiets die omgeruild moet worden in verband met fabrieksmankementen, zal altijd eerst worden opgehaald. Na ontvangst bij ons, Ado Bike, zal de nieuwe fiets pas verzonden worden. Wij hebben geen invloed op de ophaaltijd en bezorgtijd, alleen op de bezorgdag. 

Accessoires
Voor accessoires zijn de retourkosten €7,50 en vragen wij u dit retourpakket zelf af te geven bij een DHL shop of in één van onze winkels. 

Terugbrengen in de winkel
Fietsen mogen ook teruggebracht worden in een aangesloten Ado Bike filiaal, te weten Den Haag, Delft, Rijswijk en Maassluis. Dan betaalt u ook geen retourkosten. 

Geld terug
U ontvangt uw geld terug binnen ongeveer 10 werkdagen, nadat de fiets weer bij ons is afgeleverd. Indien u met iDeal heeft betaald, ontvangt u het geld terug op uw rekening. Heeft u met Afterpay betaald, dan wordt de betaling vrijgegeven. 

Ruilen
Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. U retourneert uw oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft uw nieuwe bestelling door zoals u gewend bent. Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

Garantie
Er zit op alle fietsen één jaar fabrieksgarantie. Wel zullen wij vragen om foto's en eventueel filmpjes om het probleem in kaart te brengen en te kunnen beoordelen of het mankement onder de garantie valt, dit is namelijk niet altijd het geval. Zonder foto's of juist beeldmateriaal kunnen wij uw garantie aanvraag helaas niet in behandeling nemen. De volgende zaken vallen niet onder de garantie: Problemen aan draaiende/slijtende delen, oxidatie-vorming, lekke banden, schades ontstaan door gebruik, het niet tijdig geven van een servicebeurt (3 tot 6 maanden na het in gebruik nemen van de fiets)

Klantenservice
Wilt u iets ruilen of retourneren of heeft u een opmerking of klacht? Stuur een e-mail naar naar onze klantenservice, dan kunnen we samen kijken naar een geschikte oplossing. U ontvangt binnen twee werkdagen een reactie van een van onze medewerkers. 

E-mail: service@adobike.nl