Een van de meest populaire motorposities: bestel voordelig bij Ado Bike

Elektrische fietsen met een middenmotor worden steeds populairder. Het gewicht zit dicht bij de trapas waardoor het gewicht goed verdeeld is over de fiets. Ook beschikken deze fietsen over een ingebouwde krachtmeter.

Voor meer informatie en een duidelijke overzicht van alle fietsen kunt u ook terecht bij een van de Ado Bike filialen in Den Haag, Delft, Rijswijk of Maassluis. Onze vakkundige monteurs en medewerkers kunnen alles vertellen over voor- en nadelen van een elektrische fiets met middenmotor. U kunt gerust even binnen lopen voor een vrijblijvende proefrit! Zo weet u zeker dat deze motorpositie voor u de beste is.

Weergave 1 to 24 van 106 totaal
Van laag naar hoog sorteren
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
Weergave 1 to 24 van 106 totaal
Van laag naar hoog sorteren
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Elektrische fiets met middenmotor

Een elektrische fiets met een middenmotor heeft het meeste gewicht bij de trapas zitten. Voor de verdeling van het gewicht en de hantering van de fiets is dit gunstig. Bij scherpe bochten en andere manoeuvres heeft u meer controle over de fiets en uw rijrichting. Een middenmotor is vooral een goede optie omdat deze niet de nadelen van een voorwielmotor of achterwielmotor heeft. Tegenwoordig komen er veel meer fietsen op de markt met een middenmotor. Ondanks dat dit een nieuwere manier van motor plaatsing is, wordt deze manier dus steeds populairder. Twee merken domineren de markt wanneer het gaat om middenmotoren. Namelijk Bosch en Shimano. Beide merken zijn van goede kwaliteit.

Fietsen met een middenmotor hebben een ingebouwde krachtmeter bij de trapas. Deze laat zien hoeveel kracht u zet op de trappers tijdens het fietsen. Deze informatie kunt u zien op de display van uw fiets die aan het stuur zit. Dit is een van de voordelen van een middenmotor, omdat bij fietsen met een voorwielmotor de sensor als apart onderdeel aangeschaft moet worden. Volgens Bosch zijn fietsen met een middenmotor efficiënter in het gebruik van energie en dus zuiniger. Dit zorgt voor een grotere actieradius voordat u de fiets weer op moet laden. Door extra tandwielen in de motor toe te voegen wordt er voor gezorgd dat het traptempo van de fietser perfect past bij het ideale toerental van de motor. Het nadeel van een middenmotor is de opzichtigheid. De motor is namelijk niet in het voor- of achterwiel weggewerkt. Overigens worden de motoren van elektrische fietsen wel steeds kleiner door nieuwe innovaties.

Zou u graag zelf willen kijken weke soort motor het beste bij u past, of wilt u graag meer informatie. Neem dan contact op met onze klantenservice of kom langs bij een van onze filialen.

Bekijk hier onze andere elektrische fietsen met voorwielmotor en achterwielmotor.